به عنوان کارشناسان فروش میدانیم که برقراری ارتباط با مشتریان یکی از مهم ترین قسمت های پروسه فروش است. اگر موفق نشوید که به درستی مشتریانتان را انتخاب و با آنها ارتباط برقرار کنید در ادامه پروسه فروش در موقعیت پرداخت ها و تکرار همکاری با آنها دچار مشکل خواهید شد.
در این جا به ۴ راه موثر و هوشمندانه برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید و کنونی اشاره میکنیم:
- ارزیابی مشتریان کنونی
مشتریان کنونی شما بهترین منبع اطلاعاتی هستند که شما در اختیار دارید. از اطلاعاتی که درباره مشتریانتان دارید استفاده کنید و آن ها را ارزیابی کنید تا بتوانید تا حد ممکن از تمایلاتشان، نیازهایشان و مسائل دیگری که به شما در پروسه فروش کمک میکنند آگاه شوید.
https://lekarna-slovenija.com/gen…lis-tadalafil/
صحبت با مشتریان کنونی به شما کمک میکند تا انتخاب های موثرتری از مشتریان جدید داشته باشید و فرصت های جدید برای فروش به مشتریان کنونی را شناسایی کنید.
- از رسانه های اجتماعی برای پیدا کردن مشتریان جدید استفاده کنید.
حضور در رسانه های اجتماعی یک اجبار است و برای پیشرفت شرکت، محصولات و خدمات شما بسیار ضروری. شرکت های بزرگ و هوشمند از رسانه های اجتماعی برای ارائه خدمات مشتری قوی تر، مخاطب قرار دادن مشتریان با ارائه تبلیغات، پاسخ به سوالات مشتری، تشریک محتوا و آگاهی از تمایلات مشتری استفاده میکنند.
- به مشتریان یک دلیل منطقی دهید تا به شما مراجعه کنند.
بازاریابی گرم (انتخاب و تماس خریداران با شما) به روشی موثر برای انتخاب مشتریان تبدیل شده است. از طریق وب سایت، رسانه های اجتماعی و وبلاگتان میتوانید محتوا و پیشنهاداتی خلق کنید که توجه افراد را به برند شما جلب میکند. وقتی مشتریانتان به سمت شما میآیند با خود موجی از ارتباطات موثر جدید را به همراه میآورند که شما میتوانید حداکثر استفاده را از این ارتباطات ببرید.
- تاثیرگذران
این که بدانید چه کسانی تاثیرگذاران کلیدی صنعت شما هستند و آن ها را تبدیل به اهرمی برای کار خود کنید، راهی هوشمندانه برای برقراری ارتباط با مشتریانتان است. با این کار راهی غیرمستقیم و بی نظیر در اختیار شما قرار میگیرد تا بتوانید درباره برند خودتان و مشتریانتان اطلاعات دقیق تری به دست آورید. همچنین اعتبار برند شما بالا رفته و نظر مشتریان جدیدتان را جلب میکند که ممکن است از طریق راه های دیگر امکان برقراری ارتباط با آن ها را نداشته باشید.
سپاس از حسن توجه شما به این مقاله
بزرگان فروش – محل یادگیری فروش حرفه ای