• نویسنده پست:
  • زمان مطالعه:زمان مطالعه: 1 دقیقه

رازهای فروش! ۴ نقشی که روانشناسی در فروش بازی می­کند.

 

رازهای فروش وجود دارند؟ تکنیک ها و روش های خاصی برای کمک به کارشناسان و مدیران فروش وجود دارد تا بتوانند با استفاده از آن ها بیشتر از دیگران بفروشند؟ روانشناسی چطور؟ نقشی در فروش دارد؟

قطعا! روانشناسی نقشی بسیار مهم در پروسه فروش دارد، چه برای فروشنده چه برای خریدار. در حقیقت روانشناسی از راه های زیادی می­تواند به فروشنده ها در بهبود عملکردشان کمک کند.

انسان ممکن است پیچیده باشد، اما با این وجود الگویی از عکس العمل های مشخص به محرک های روانشناختی وجود دارد که تحلیل آن ها به فروشنده کمک می­کند تا به ذهن مشتری رسوخ کند و همین طور باعث می­شود شرکت ها بتوانند دقیقا آنچه را که مشتری جستجو می­کند برای او فراهم کنند و پروسه خرید را بسیار ساده نمایند.

 

رازهای فروش – تاثیر روانشناسی در فروش

ما در این جا برخی از اصلی ترین نقش های روانشناسی در فروش را بررسی می­کنیم:

  1. عمل متقابل

همه دوست دارند که مورد قدردانی واقع شوند. بنابراین مهم است که یک فروشنده قدرشناسی خود را نشان داده و متقابلا برای مشتری کاری کند. می­توانید زمانی که مشتری خریدی انجام داد با ارائه یک هدیه رایگان یا تحویل بدون هزینه یا مشوق های دیگر از مشتری خود قدردانی کنید.

 

  1. ضرورت

ایجاد حس اضطرار به سریع تر شدن پروسه فروش کمک می­کند. کمک می­کند که مشتری هیجان زده شود و بیشتر روی گرفتن تصمیم نهایی خرید تمرکز کند. شما می­توانید از راه های مختلفی این حس را ایجاد کنید. می­توانید با گذاشتن مدت زمان مشخص برای تصمیم گیری یا استفاده از کلماتی مانند “زمان محدود” یا “سریع” این احساس را در مشتری ایجاد کنید.

 

  1. اثبات اجتماعی

نظر دیگران برای مشتریان شما مهم است. آن ها مشتاق هستند بدانند که دیگران راجع به محصولات یا خدمات شما چه فکری می­کنند. رسانه های اجتماعی به طور قطع کمک بسزایی در برآورده کردن این خواسته نموده اند. از رضایت نامه ها، نظرات کارشناسی و اطلاعات دیگری که تصدیق کننده تحقق رویای مشتریان با خرید از شماست استفاده کنید.

 

 

  1. تعریف داستان

داستان سرایی تبدیل به یکی از موثرترین ابزارهای فروش شده است. همه یک قصه خوب را دوست دارند. می­توانید به دلایل مختلفی از قصه ها استفاده کنید تا از تلاش های فروش شما حمایت کنند. قبل از این که مشتری را قانع کنید محصولات یا خدمات شما را بخرد از داستان سرایی برای فروش برند یا ارزش های اصلی شرکت خود استفاده کنید. اگر مشتری با داستان شما همزاد پنداری کند، تمایل بیشتری به خرید از شما نشان خواهد داد.