رازهای فروش! ۴ نقشی که روانشناسی در فروش بازی میکند.
رازهای فروش وجود دارند؟ تکنیک ها و روش های خاصی برای کمک به کارشناسان و مدیران فروش وجود دارد تا بتوانند با استفاده از آن ها بیشتر از دیگران بفروشند؟ روانشناسی چطور؟ نقشی در فروش دارد؟
قطعا! روانشناسی نقشی بسیار مهم در پروسه فروش دارد، چه برای فروشنده چه برای خریدار. در حقیقت روانشناسی از راه های زیادی میتواند به فروشنده ها در بهبود عملکردشان کمک کند.
انسان ممکن است پیچیده باشد، اما با این وجود الگویی از عکس العمل های مشخص به محرک های روانشناختی وجود دارد که تحلیل آن ها به فروشنده کمک میکند تا به ذهن مشتری رسوخ کند و همین طور باعث میشود شرکت ها بتوانند دقیقا آنچه را که مشتری جستجو میکند برای او فراهم کنند و پروسه خرید را بسیار ساده نمایند.
رازهای فروش – تاثیر روانشناسی در فروش
ما در این جا برخی از اصلی ترین نقش های روانشناسی در فروش را بررسی میکنیم:
- عمل متقابل
همه دوست دارند که مورد قدردانی واقع شوند. بنابراین مهم است که یک فروشنده قدرشناسی خود را نشان داده و متقابلا برای مشتری کاری کند. میتوانید زمانی که مشتری خریدی انجام داد با ارائه یک هدیه رایگان یا تحویل بدون هزینه یا مشوق های دیگر از مشتری خود قدردانی کنید.
- ضرورت
ایجاد حس اضطرار به سریع تر شدن پروسه فروش کمک میکند. کمک میکند که مشتری هیجان زده شود و بیشتر روی گرفتن تصمیم نهایی خرید تمرکز کند. شما میتوانید از راه های مختلفی این حس را ایجاد کنید. میتوانید با گذاشتن مدت زمان مشخص برای تصمیم گیری یا استفاده از کلماتی مانند “زمان محدود” یا “سریع” این احساس را در مشتری ایجاد کنید.
- اثبات اجتماعی
نظر دیگران برای مشتریان شما مهم است. آن ها مشتاق هستند بدانند که دیگران راجع به محصولات یا خدمات شما چه فکری میکنند. رسانه های اجتماعی به طور قطع کمک بسزایی در برآورده کردن این خواسته نموده اند. از رضایت نامه ها، نظرات کارشناسی و اطلاعات دیگری که تصدیق کننده تحقق رویای مشتریان با خرید از شماست استفاده کنید.
- تعریف داستان
داستان سرایی تبدیل به یکی از موثرترین ابزارهای فروش شده است. همه یک قصه خوب را دوست دارند. میتوانید به دلایل مختلفی از قصه ها استفاده کنید تا از تلاش های فروش شما حمایت کنند. قبل از این که مشتری را قانع کنید محصولات یا خدمات شما را بخرد از داستان سرایی برای فروش برند یا ارزش های اصلی شرکت خود استفاده کنید. اگر مشتری با داستان شما همزاد پنداری کند، تمایل بیشتری به خرید از شما نشان خواهد داد.