در پی استقبال شما در مورد پرسش و پاسخ های هفتگی این هفته سوالی را در مورد اینکه ویژگی اصلی یک فروشنده موفق چیست؟ این سوال در شبکه های اجتماعی بزرگان فروش مطرح گردید و بیشتر از ۶۰ پاسخ به آن داده شد که در ابتدا پاسخ بزرگان فروش به این سوال و سپس منتخبی از بهترین پاسخ های شما را قرار می دهیم .
فروشندگان در پی یافتن جواب های خوب و کارآمدی هستند که در هر شرایط به درد شما بخورند. خبر خوش این است که جواب ها وجود دارد ولی باید این پاسخ ها را به اجرا بگذارید و بارها مرور کنید تا به عادت شما تبدیل گردد.
همه بزرگان فروش هفت ویژگی دارند
هرگز انتقاد، شکایت و محکوم نمی کنند: مردم افراد شاد و راحت را دوست دارند. از زندگی شخصی تان شکایت یا از رقبا انتقاد نکنید. تنها نگرانی تان در دنیا حل مشکل خریدار است.
پذیرش: یاد بگیرید دیگران را بدون قضاوت یا انتقاد بپذیرید. لبخند بزنید. گرم و دوستانه باشید. هر چه پذیرش بیشتری نسبت به دیگران داشته باشید، آن ها هم بیشتر پذیرای شما هستند.
تائید: وقتی موفقیت های دیگران را ببینید، احساس خوبی پیدا می کنند. همیشه دنبال فرصتی برای تقدیر از دیگران باشید. خواهید دید همه جا از شما استقبال می کنند.
تشکر: فقط بگویید «متشکرم». وقتی از کسی تشکر می کنید، عزت نفس او افزایش می یابد. عادت کنید از هر کسی برای هر کاری تشکر کنید.
تحسین: تحسین صمیمانه خود نسبت به ویژگی ها، موفقیت ها یا دارایی های یک نفر را ابراز کنید. اگر کاری کنید مردم احساس خوبی نسبت به زندگی شان داشته باشند، آن ها نیز حس خوبی به شما پیدا می کنند.
توافق: هرگز با خریدار احتمالی بحث نکنید. حتی اگر آن شخص کاملا اشتباه می کند، آن را به زبان نیاورید. ایجاد ارتباط مهم تر از حق به جانب بودن است.
توجه دقیق: گوش دادن به خریدار کاری فوق العاده است و مقاومت و تردید اولیه که مانع روابط فروش جدید است را از بین می برد.
حال در بین این هفت ویژگی، سهم شما از هر کدام از این ویژگی ها چقدر است؟ هیچ مطلقی وجود ندارد ار همکارانتان بخواهید در مورد این هفت ویژگی در مورد شما نمره بدهند و سعی کنید هر روز و هر هفته بهتر از قبلتان باشید. قطعا بسیار تاثیرگذار خواهد بود و بزودی به صف ۱۰ درصد فروشنده برتر خواهید پیوست.
منتخبی از پاسخ های شما:
kashef8
سلام و وقت بخیر به زبان ساده میگم مشتری رو دوست داشته باشه بهش احترام بزاره براشون بهترین مشاور باشه و فقط قصدش فروش کالا نباشه قصدش خدمت کردن به مشتری باشه و از دیدگاه مشتری به کالا نگاه کنه . فقط به فکر گرفتن پوله نباشه مشتریهای این زمانه بسیار باهوش شدن مشتری فرق بین صرفا فروش و خدمت رو کاملا میفهمه. فروشنده باید بتونه ارتباط موثری با مشتریش پیدا کنه و باهاش دوست باشه و بتونه خودش رو به نحو احسن بفروشه چون اول ما خودمون رو میفروشیم و بعد کالامون رو اگر اون ابتدا خودمون رو خوب به مشتری عرضه کردیم و فروختیم برنده شدیم و کالای ما هم به فروش میره من عاشق شغل فروشم.
marzii.f76
۱گوشدادن به مشتری،وقتی که به مشتری گوش بدیم نیاز و خواسته مشتری رو به درستی تشخیص میدیم واز طرفی هم نشانه احترام به مشتریست
۲وجدان
۳ادب
۴ابتکار
۵ایستادگی
۶پذیرنده کلام مربی یا کارفرما
۷خوش بین
۸زیرک بودن
۹اشتیاق
۱۰سوالپرسیدن
۱۱مستقل
۱۲مدیریت زمان
۱takanesh
اولین خصوصیت مهم یک فروشنده لبخندش هستش بعد از اون لباس مناسبش و سپس خوب گوش دادن و با مشتری همسو شدن میباشد و نکته مهم دیگری که باید در نظر گرفت همیشه باید خودمون رو جای مشتری قرار بدیم ببینیم اگه جاهامون عوض میشد خودمون اون لحظه چه انتظار و حسی داشتیم . و نکته مهم دیگه اینکه سعی کنیم از اسم مشتری در موقع صحبت کردنمون حتما استفاده کنیم و با اسمشون خطاب قرار بدیم. تاثیر زیادی داره
mojtaba_mostafapour
با سلام ۱- باید شنونده خوبی باشد و زبان بدن در هنگام گوش دادن به خوبی اجرا کند ۲- قدرت آنالیز بالایی داشته باشد ۳- بتواند احساس مشتری درگیر کند ۴- هنر متقاعد سازی را به خوبی اجرا کند ۵- فنون چانه زنی را هم بلد باشد
kbakhshii
مهمترین ویژگی یک فروشنده موفق توانایی گوش دادن برای درک نیاز مشتریه
saber__bahman
در مرحله اول یک ظاهر مناسب فروشنده خیلی تاثیر در جذب مشتری میتونه داشته باشه قدرت بیان و شناخت کامل از جنسی که میخواد معرفی کنه و همچنین نباید از زبان بدن غافل شد چون واقعا موثر و تاثیر گذار هست در فروش و جذب مشتری .
yasoub_1981
١-اعتماد به نفس
٢-اگاهی و شناخت کامل از کالای مورد فروش و ارائه اون بر اساس ایجاد تصور مثبت از خرید کالا قبل از خرید توسط مشتری
٣-روابط عمومی و اجتماعی بالا
۴-ظاهر مورد قبول و پرهیز از روشهای دموده شده پرزنت
mostafa_mostafaei
یک فروشنده موفق کسیه که همیشه خوش تیپ و مرتب و با نظم و انضباط باشد همیشه لبخند بر لب داشته باشد تا مشتری انرژی خوب و مثبت از أو بگیرد و از همه مهمتر یک فروشنده حرفه ای باید یک شنونده حرفه ای باشد و أوصول حرفه ای شنیدن و حرف کشاندن از مشتری را رعایت کند تا بتواند از صحبت های مشتری ذهن أو و شرایط و خواسته های ذهنی أو بشناسد و بتواند بهترین پیشنهادات فروش را از نظر مشتری به أو بدهد تا تعهد و معامله با خریدار محترم آغاز شود
pooyaferdosmakan
بهترین فروشنده ، بهترین شنوده است
m_hoseyni63
به نظر من یه فروشنده خوب باید صبور باشه
mgh.bahar82
فروشنده موفق میشه که حس خوب به خریدار بده، ارتباط موثر برقرار کنه، شناسایی نیاز مشتری و توافق بر سر نیاز مشتری و در نهایت فروش رو قطعی کنه.فروش انتقال اشتیاق و اعتماد و دریافت عزت و احترام میباشد.یعنی فروشنده خودش باید کالا و خدماتی را که ارائه میکند کاملا دوست داشته باشد تا بتواند این اشتیاق رو به مشتری انتقال بده.فروشنده خوب میداند که پروسه فروش بر منای احساسات انجام میشه چون افراد با احساس خرید میکنند و بعد با منطق خریدشون رو توجیح میکنند.
mohammodsh525
فروشنده موفق کسی است که که ۱- سلف کنترل داشته باشه و بتونه احساسات خودش و مشتریش رو کنترل کنه. ۲- بسیار خونسرد و آروم باشه و سرعت تحلیلش نسبت به شرایط و نوع تقاضا و رفتار مشتری بالا باشه و در این رابطه استراتژی داشته باشه. ۳- وابسته ی مشتری نباشه؛ باور فراوانی داشته باشه؛ وقتی با این باور که ما به مشتری نیاز داریم پرزنت خودمون رو شروع میکنیم غالب اوقات با شکست مواجه میشیم باور جایگزین: باور به فراوانی و زیاد بودن مشتری. یادتون باشه هررر چقدر هم که خوب عمل کنیم همیشه افرادی هستند که با ما مخالف باشند. فروش مثل گل یا پوچ میمونه برای رسیدن به گل دست های زیادی باید پوچ بشن. ۴- توانایی متقاعد سازی تحت هر شرایط حتی در ناراحتی و یا عصبانیت. ۵- ظاهر آراسته میتونه به فروش کمک کنه.۶- لحن صدا. توجه به بادیلنگوییچ و استفاده از نوع کلامی که به کار میبریم.۶- ایجاد خلع شاد کام و موفق و پیروز باشید
bahador69tjf
خوش برخورد … با ادب و مرتب…و از همه مهمتر صبور و دانا به حرفه خود…
sormeyli.coach
توانایی طراحی و پرسیدن سوالهای قدرتمند-خوب گوش دادن-خوب دیدن-شناخت کامل از توانایی ها و نقاط ضف خودش،محصول،رقبا،و مشتری-توانایی برقرار کردن ارتباط با هر کسی به راحتی-استفاده درست از مهارتهایی مثل فن بیان،زبان بدن،انتقاد پذیری و…
strawberries.1106
با سلام و عرض ادب ? بهترین فروشند موفق کسی است که ضمن این که به سود خود فکر میکند منافع خریدار را هم در نظر میگیرد و میداند که مشتری به او اعتماد کرده و اگر گفته های فروشنده کاذب باشد این آخرین خرید مشتری خواهد بود ، اعتماد و اطمینان دادن به مشتری ، برخی از مشتریان هنگام خرید دچار شک و تردید میشوند که حتی شاید از خرید منصرف شوند اینجاست که فروشنده باید نقش خود را اجرا کند و در دل مشتری نفوذ پیدا کند که مشتری نسبت به خرید اطمینان حاصل کند ، خاطره خاکستری برای مشتری ایجاد نکند یعنی اینکه کالا را به زور و اجبار نفروشد ، انعطاف پذیر باشد یک مشتری هنگام خرید احتمال دارد نظرش تغییر کند و یا تخفیف بخواهد که در کشور ما مرسوم است ، خوشرویی که یکی از مهمترین ملاک های یک فروشنده دانا است ، یک فروشنده ای حرفه ایی قبل از فروش کالا باید شنونده ای خوبی باشد تا نظرات و عقاید مشتری را بشناسد ، بعدهای شغلی خود را بشناسد یعنی اینکه از اطلاعات مربوط به محیط ، محصول ، مشتری ، رقبا آگاهی کامل داشته باشد و حفظ و نگهداری مشتری که سرمایه ای هر کسب و کاری است .
rostamani.marketing
فروشنده موفق و کاریزماتیک تنها با یک ویژگی هرگز به اهداف فروش خود و رضایت مندی مشتریان نمیرسند.
ترکیبی از چند عامل اصلی را در این متن کوتاه با شما به اشتراک میگذارم، البته بر اساس اولویت
شاید هم در یک جمله فروشنده عالی باید پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک داشته باشد)
١-نگرش، باور و نگاه و ذهن مثبت داشته باشد
٢-محصول ، شرکت ، بازار ، و رقیبان خود را به درستی و عالی و کامل میشناسد
٣-برخورد بسیار عالی و حرفه ای دارند (لبخند)در ایجاد ارتباط موثر (فن بیان)و تایید کردن مشتریان همیشه میدرخشند(هوش هیجانی بالا دارند)
۴-پوشش و ظاهری آراسته دارند
۵-بهترین سوال ها را میپرسند تا نیاز را شناسایی کنند و یا نیاز را بوجود آورند و در اعتماد سازی مهارت ها دارد(خود را مشاور بداند)
۶-بهترین و کمترین گزینه را ارائه میکنند
٧-از بیش فروشی و جانبی فروشی نیز استفاده کند
و بیشتر از ٩۵ آیتم دیگر را نیز در کتاب دوم خودم توضیح داده ام.
مستدام و مانا باشید