• نویسنده پست:
  • زمان مطالعه:زمان مطالعه: 2 دقیقه

دوره شش ماهه فروش به شیوه بزرگان فروش

در طی ده سال اخیر تلاش های زیادی برای اموزش و ارتقا سطح فروشندگان در کشور انجام شده است . اگر نگاهی به آنچه در کشورهای پیشرفته وجود دارد داشته باشیم در این کشورها آموزش علمی و آکادمیک فروش جز رشته های دانشگاهی بوده و مطالعات و روش های فراوانی برای تربیت فروشندگان ماهر وجود دارد. رشته فروش و مهندسی فروش از رشته بازار یابی جدا بوده و بطور تخصصی فروشندگان آموزش داده می شوند .در کشور ما متاسفانه در حوزه دانشگاهی برای این موضوع رشته ویژه و مشخصی وجود ندارد و حوزه فروش و دانش فروش در دوره های پراکنده انجام می شود .

آموزش فروش و فرایند فروش یک علم است و محتوی تخصصی فراوانی در دنیا در این زمینه وجود دارد .متخصصان مختلف از  متخصصین بازار یابی گرفته تا رواشناسان و متخصصین علوم اعصاب هم اکنون به واقعیت های فراوانی پی برده اند که چرخه خرید و تصمیم گیری مشتریان را آشکار ساخته است  و آموزش ها و تربیت فروشندگان موفق و بزرگ بر اساس یافته های جدید صورت می گیرد .

enrollment-cap

معرفی دوره  فروش به شیوه بزرگان فروش :

نموارد ذیل چرخه خرید و تصمیم گیری مشتریان را نشان می دهد هرچه از فروش B2C به سمت فروش سازمانی B2B حرکت میکنیم این ابعاد و مراحل  به دلیل وجود نقش های متفاوت در زمان خرید پیچیده تر می شود .

سه مرحله اصلی چرخه خرید و تصمیم گیری  عبارتند از :

  • تعیین نیاز(Determine Needs )
  • ارزیابی (Evaluation)
  • تعهد( Commitment )

در حقیقت آنچه اهمیت دارد کشف این موضوع است که همه انسان ها برای خرید هر کالا، محصول ، خدمت و یا مشورت این سه مرحله را طی میکنند تا به تصمیم برسند .فروشندگانی موفق هستند که بتوانند این فرایند را مدیریت کرده و تکنیک های لازم را برای هدایت مشتری به سمت تصمیم درست بدانند.

در تمام این مراحل چهار دغدغه یا Concern  همراه مشتری یا خریدار است و تمامی این دغدغه‌ها در همه مراحل در حالت های گوناگون قرار دارند که بی توجهی فروشندگان به این دغدغه ها باعث عدم موفقیت در فروش می شود . این دغدغه‌ها چنان تعیین کننده هستند که ما در بزرگان فروش به آنها ابعاد بنیادین فروش گفته ایم :

  • نیازها (Needs)
  • ریسک (Risk)
  • راهکارها (Solutions)
  • قیمت ( Costs )

فروش به شیوه بزرگان فروش

enrollment-cap

تمامی تحقیقات در زمینه فروش نشان می دهد که مشتری یا خریدار در ذهن خود مراقبت ویژه ای از این ابعاد دارد و کنترل های لازم را انجام می دهد. اجازه بدین با یک مثال به این موضوع بپردازیم : حتما برای همه پیش آمده است که بطور مثال برای خرید یک کفش  به مرکز خرید مراجعه میکنیم و در زمان قصد خرید بودجه ای برای خودمان تصور میکنیم و زمانیکه در مرکز خرید هستیم چنانچه پشت ویترین قیمت یک کفش مشخص شده باشد و خیلی بالاتر از بودجه در نظر گرفته شده باشد وارد فروشگاه نمی شویم ولی اگر از یک کفش خوشمان بیاید و قیمت هم نداشته باشد وارد فروشگاه می شویم و از فروشنده سوال میکنیم که قیمت این کفش چقدر است ؟ این همان دغدغه Cost  است که در مرحله اول وجود دارد و در شکل زیر هم نشان می دهد که به سرعت به بالاترین سطح خود می رسد. بنابراین اگر فروشنده ای در همان جا بگوید ” قابل شما را ندارد و قیمت آن X  تومان است ” که این X  بالاتر از بودجه شما است باز هم شانس فروش را کاهش داده و ممکن است شما تشکر کنید و بیاید بیرون

اما اگر فروشنده طوری آموزش دیده باشد که بتواند نگرانی قیمت را در مرحله اول در همان سطح پایین نگه دارد و به جای آن بپردازد به باز کردن ابعاد نیاز و راهکار حتما میتواند موفق باشد. در حقیقت فروشندگان موفق طوری آموزش دیده اند که میدانند باید در این مرحله نیاز و راهکار را عمده کنند و با تکنیک های مختلف این کار را انجام میدهند البته این تکنیک ها طوری اموزش داده می شوند که اجرای انها در ذهن مشتری یا خریدار نگرانی ایجاد نکند .اجازه بدین ببینیم فروشندگانی که ذاتا فروشنده موفقی هستند ، سنتی و تجربی فروشندگی را یاد گرفته اند چگونه عمل میکنند؟ بر میگردیم به سوال بالا که شما از فروشنده سوال کرده اید قیمت این کفش چقدر است ؟ فروشنده به شما می گوید حالا شما یک پا بزنین، روی قیمت با هم کنار میایم نگران نباشین “پسر اون کفش را برای آقای مهندس بیار بپوشن ” لطفا بپوشین ” و شما را وادار میکند که کفش را تست کنید و در همین زمانها است که دائما از مزایای کفش برای شما می گوید و لابه لای صحبت های خودش هر از چندی اشاره میکند که این کفش چقدر به شما میاید و حتی از فردی که همراه شما برای خرید آمده تایید می گیرد  این یعنی فروشنده توانسته نگرانی قیمت را به مرحله اصلی خود که مرحله ۳ هست منتقل کند و حالا که ذهن شما از مزایای کفش پر شده و شما هم علاقه مند شدین  که این کفش را خریداری کنین. شنیدن قیمت X  تومان که بالاتر از بودجه شما هم هست خیلی شما را مثل حالت قبل منفی نمی کند و این جا است که با کمی چانه زنی از سمت هر دو طرف خرید انجام می شود و شما کفش را می خرید .

تیم تخصصی بزرگان فروش با بهره گیری از مشاورین با تجربه و بررسی هایی که در سطح دنیا انجام داده است توانسته برای آموزش و تربیت فروشندگان بزرگ یک دوره شش ماهه آموزشی با عنوان دوره فروش به شیوه بزرگان فروش با محور  زیر میباشد را تنظیم کند و به فروشندگان این آموزش را می دهد که در هر مرحله از خرید چگونه عمل کنند .

محتوای دوره  فروش به شیوه بزرگان فروش :

این دوره شامل سه دوره ۸ جلسه ای است که جمعا ۲۴  جلسه آموزشی (محتوای آموزشی + فایل صوتی)  + ۱۲ Case Study  +  کارگاه حضوری + مشاوره آموزشی + مدرک و تاییدیه گذراندن دوره آموزشی ۶ ماهه فروش خواهد بود و بطور مداوم و پیوسته مطالب آموزشی چهارشنبه هرهفته (یعنی از هفته اول تا هفته بیشت و چهارم) برای شما ارسال می گردد.

* کارگاه حضوری ۴ ساعته (اختیاری) یکی بعد از گذراندن نیمی از دوره و دیگری در انتهای دوره  برگزار خواهد شد .

نحوه آموزش  دوره فروش به شیوه بزرگان فروش :

شرکت کنندگان در دوره  هر هفته از طریق ایمیل محتوی آموزشی خود را دریافت میکنند و با تکنیک ها و روش ها آشنا می شوند . آموزش هر مرحله از چرخه خرید حدودا دو ماه زمان خواهد برد . در هر دو هفته علاوه بر محتوای آموزشی یک کار عملی و پروژه برای فروشندگان تعریف می شود که پس از انجام آن از طریق درخواست مشاوره می توانند از مشاوره رایگان تیم بزرگان فروش نیز کمک بگیرند.  در پایان دوره شش ماهه گواهینامه گذراندن دوره ۶ ماه فروش به شیوه بزرگان فروش به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

  • تمامی محتوای آموزشی دوره فروش به شیوه بزرگان فروش  بصورت اختصاصی توسط تیم تخصصی بزرگان فروش در سال ۱۳۹۵ پس از سه سال تحقیق تهیه و تدوین گردیده است. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

زمان شروع دوره :‌ 

این دوره اینترنتی است و محتوای آموزشی از نیمه آبان ماه ( یعنی زمان شروع دوره) در چهارشنبه هر هفته برای شرکت کنندگان در دوره ارسال می گردد. شما در هر زمانی که ثبت نام تان را تکمیل نمایید، دراولین چهارشنبه بعد از زمان ثبت نام محتوای هفته اول و بترتیب تا هفته بیست و چهارم هر هفته برایتان ارسال می گردد.

ثبت نام در دوره  فروش به شیوه بزرگان فروش :

* 018804-glossy-silver-icon-symbols-shapes-shapes-circle-targetبسته نقره ای :‌

ثبت نام در دوره ۲ ماهه – ۸ جلسه + ۴ Case Study + مشاوره آموزشی ( با هزینه ماهیانه ۷۵ هزار تومان)

* images-1 بسته طلایی : 

ثبت نام در دوره ۶ ماهه کل دوره +  ۲۴ جلسه + ۱۲ Case Study + مشاوره آموزشی + مدرک و تاییدیه گذراندن دوره شش ماهه فروش  ( با هزینه ماهیانه ۵۰ هزار تومان)

۰gif_klik_

 

untitle%db%b1d-1